Beroep in de kijker: Customer Service Representative

Het eerste aanspreekpunt voor klanten van een logistiek bedrijf? Meestal is dat de Customer Service Representative (CSR). Elk order, elke vraag of probleem komt terecht bij een team van enthousiaste, oplossingsgerichte representatives die er meteen mee aan de slag gaan. Ze zijn cruciale schakels binnen de onderneming, want bijna alle communicatie verloopt via hen.

In een logistiek bedrijf werken als CSR betekent elke dag een intensief contact met klanten. Via mail en telefoon, maar ook regelmatig face-to-face. De CSR neemt orders aan en geeft die door aan de collega’s die instaan voor de verwerking, de productie en de verzending. Maar ook als er problemen zijn is de CSR de eerste die ervan hoort. Dan is het zijn of haar taak om pijlsnel een oplossing te bedenken waarmee iedereen tevreden is.

Deze job is niet te onderschatten: als CSR ben jij de communicatiespil van het bedrijf. Elke dag is er weer een nieuwe uitdaging waarop jij snel moet kunnen reageren. Klanten vertrouwen erop dat jij helder met hen communiceert, want alleen zo kan hun business vlot verlopen. Stressy? Soms wel, ja. Maar de job van CSR is vooral boeiend, gevarieerd en collegiaal.

customer service

Schuilt er een customer service representative in jou?

Ben jij in de wieg gelegd om als customer service representative te werken? Dan heb je

  • een talent voor talen en dan vooral het Engels, Frans en Nederlands;
  • een assertieve en klantvriendelijke houding;
  • respect voor planning en strakke deadlines;
  • altijd zin om bij te leren van de collega’s van je eigen dienst en andere afdelingen.

De andere kneepjes van het vak kan je al doende leren.

Meer te weten komen over deze boeiende job in de haven? Neem contact op met Talentenstroom of bekijk de huidige vacatures.

Stap 1 van 2 - Regelmatig nieuws ontvangen van Talentenstroom?

50%